Brawa Raaberbahn Halbik

Túl sokat nem kellett gondolkodnom a dolgon. A régi Tillig GySEV-es Halbik mentek, helyettük jöttek a Brawa-k. A felállás maradt a régi, egy 1/2, és egy tiszta másodosztályú kocsi. Nem ecsetelném, ismét, hogy milyenek, ezt már megtettem az előző postban, a különbség abban rejlik, hogy ezek a GySEV flottaszínét kapták.


Brawa MÁV Halberstadti

Az idei Brawa újdonságok között szerepeltek a MÁV Start Halberstadti tipusu kocsijai. Mivel a Tillig már egy pár éve kihozta a szériát, különöebb vágyat nem éretzem a Brawa kocsik megvétele iránt, egészen addig, amig meg nem láttam egyet élőben a boltban. Nem sokat kellett töprengenem, hogy megvegyem a kocsit. Hogy miért? A következőkben leírom, és megmutatom.
Az ember azt hinné, hogy nem egy nagy téma egy Halbi. Viszonylag egyszerű forma, ha eltalálják az arányokat, már festhető is. De mégis. A Brawa-nál tudnak valamit. 7darab Tillig Halbim van, de amikor megláttam ezt a kocsit, felmerült bennem a kérdés, hogy így is lehet? Apró finomságok, mégis olyanná teszik a modellt, mintha a Déliből gurult volna az asztalunkra.

Maga a forma szinte teljesen megegyezik talán a legszembetűnőbb különbség, az a kocsivég szögletes sarka, illetve a tetőpanelek finom illesztése, valamint az ablakok.

A Tilliggel ellentétben a Brawa kocsinak megfelelő az ablakkiosztása. Egy teli, egy osztott. Sőt az osztott ablakok belső felére még a kihajolni veszélyes matricát is rátamponozták. Nem semmi!

A feliratozás szép, éles, minden a helyén van. A kocsi két végén továbbá iránytábla is található “Budapest – Tatabánya – Győr” felirattal. Az alvázon is minden részletes feliratozást kapott, csakúgy, mint a forgóváz.

Apropó forgóváz, teljesen authentikus, és gyönyörűen kidolgozott módosított Görlitz Va van a szekér alatt. Nem hiányzik róla semmi (sajnos központi energiaellátós létére generátor van rajta), nagyon filigrán, és precíz az egész szerkezet, valamint gyárilag áramszedős. Erről még annyit kell tudni, hogy a legtöbb kocsival ellentétben a kerekek mindkét oldalon szigeteltek, így az áramszedés 4 tengelyen történik, mindkét oldalon.

Az alváz kidolgozása példás, még a féknemváltó rudazata is finom drótból van kidolgozva.

A kocsi belső berendezésére sem lehet panasz, üléskiosztása teljesen megegyezik a MÁV-os kivitelével.
Kis apróság, hogy a fehér csík is megfelelő vastagságú. Erre csak akkor jöttem rá, amikor  elkezdtem képeket nézegetni az eredetiről, mert furcsáltam, a Tillig mellé tett kocsi csíkjának vastagságát, de végül kiderült, hogy minden rendben van vele.

Összegzésként azt kell mondanom, hogy nagyon kedvező áron kapunk nagyon jó minőségű modellt, így aki most kezdene bele a Halbik gyüjtögetésébe, annak kötelező darab. Olyanoknak mint én, akiknek már van némi ilyen kocsija pedig legalább egyet érdemes közelebbről szemügyre venni, és mérlegelni. Mindazonáltal gond nélkül megfér a Tillig kocsik között.