Fotózgatások, rendezvények

Idén ünnepelte 50. születésnapját az M61-es, és V43-as mozdonysorozat, aminek apropóján a vasúttörténeti parkban egy hétvégén keresztül a két szóban forgó mozdonyé volt a főszerep. Én a rendezvény szombati napján látogattam ki, és nem győztem fotózni a forgítókorongon felsorakozott járműveket. A rendezvény fénypontja az volt, amikor a körben álló mozdonyokat megforgatták a korongon, némi ismertetőszöveg keretében.

Egy héttel az előbbi rendezvény után a múzeumok éjszakáján nyílt nap volt a Keleti kocsiműhelyében. Mivel még nem voltam hasonló helyen, így emellett döntöttem a hasonlóan csábító magánvasutak találkozója helyett. Döntésemet nem bántam meg. Nagyon érdekes volt átsétálni egy CAF kocsi alatt, megnézni, hogyan javítják a kocsikat, és körülnézni, az amúgy a hétköznapi emberek számára elzárt létesítményben.




GySEV 470 502

Volt egy nagyon jó kis akció egy német modellboltnál, aminek keretében szállítással együtt 90 pénzért sikerült hozzájutnom egy hangos Roco GySEV Teknőhöz + 3 NMJ CAF kocsihoz. Mivel ez utóbbiakra nem tartottam igényt (megvoltak ACME-ból), gyorsan felkerültek a börzére, majd elkerültek tőlem, így gyakorlatilag a nem hangos verzió árában jutottam a mozdonyhoz.
Gondolkodtam, hogy nem kell nekem a hangdekóder sem, de amikor kipróbáltam, minden ilyen jellegű gondolatom tovaillant 😀

Annyit kell tudni, a gépről, hogy ebben már a Zimo hangdekódere van, és mint a videón hallható nagyon jól sikerült a hanganyag. Egy valami hiányzik belőle, az a lassításkor visszafele szolmizálás, bár ez csak abban az esetben hallható ha villanyfékkel áll meg a mozdony.

Külsőleg azt hiszem hozza a kötelezőt a mozdony, alapos átnézés után sem találtam kivetnivalót, az összhatás remek. Belsőleg ugyanaz, mint a Trackiós 003-as. Új panel, LED világítás, külön zárfények, távolsági fények, szép futás jellemzi a mozdonyt.