Beszereztem egy 009-es START-os teknőt, ennek az apropóján gondoltam most inkább írok róla, mert összességében nem egy nagy újdonság a mozdony.
![](http://www.stmodell.hu/wp-content/uploads/2022/06/A5FC990A-48B5-4612-B6FF-B8230D7E8807_1_201_a-1024x630.jpeg)
Amiben fejlesztett a Roco a legutóbbi MÁV-os kiadás, a 003-as Trakciós óta, az a mozdony elektronikai panelje, és pár apróság volt.
![](http://www.stmodell.hu/wp-content/uploads/2022/06/276B2E61-6B3D-49D2-968A-C01A0E194C13_1_201_a-1024x508.jpeg)
A régi, kicsit kesze-kusza panelt lecserélték egy teljesen újra, ami sokkal letisztultabb, és átláthatóbb. Összetéveszthetetlen helyen van a Plux22 csatlakozó, és középen két mikrokapcsoló, amivel analóg üzemben le lehet tiltani a végzárfényeket. Ami nem volt sajnos egyértelmű (mivel a használatiban lévő képen nem az új panel szerepelt), az a négy forrasztási pont, ide nem hangszóró, hanem extra kondenzátorok jöhetnek, merthogy a hangszórók a panel alá költöztek, ahol rögtön kettőnek való hely is van, behelyezésükhöz forrasztás nem szükséges, viszont a panelt le kell csavarozni, és a kis érintkezőkkel felfelé kell a két kis téglalap alakú mélyedésbe berakni a seltech kocka csipogókat, így a nyák alján lévő érintkezők a panel visszahelyezésekor pont jó helyen fognak érintkezni a hangszórók érintkezőivel.
![](http://www.stmodell.hu/wp-content/uploads/2022/06/D4A3212C-436B-4ED6-A3BC-9909BF0CF75A-1024x768.jpeg)
Minden más téren a Roco hozta a szokásosat, egyedüli fejlesztés annyi volt, hogy a vezetőállás már nem teljesen egyszínű, hanem maga a pult is meg van festve kék színnel.
![](http://www.stmodell.hu/wp-content/uploads/2022/06/745EF057-0B71-4281-8FC5-379803786B19-1024x768.jpeg)
Aminek még örültem, az a régi Roco motor volt középen (egy ideje már áttértek a kínai motorokra Roco-ék is) illetve a meó cetlije volt a dobozban. Végre úgy néz ki újra foglalkoznak az ilyen apróságokkal, mint minőségellenőrzés. Aminek nem örültem, az a kis kiegészítők, kifejezetten az első szélvédő alatti kapaszkodók, és a légtömlők felszerelése volt, a 003-ason valahogy könnyebben a helyükre mentek ezek az alkatrészek, hiába gondolom már kopik a szerszám.
A 003-as Trakcióstól el fogok búcsúzni, sajnos annyira rövid ideig volt abban a feliratozási kivitelben a mozdony, hogy nem sokat használtam az utóbbi időkben, ez a gép viszont 2014-től a mai napig így nézett ki, minden elé is jó, nekem ez volt a fő szempontom.
![](http://www.stmodell.hu/wp-content/uploads/2022/06/7572E0E3-A576-41FE-B580-080DFBFFBE9B_1_201_a-1024x646.jpeg)
Gyártó: Roco
Vasúttársaság: MÁV-START
Korszak: VI.
Pályaszám: 91 55 0470 009-6
Honállomás: Budapest Ferencváros
REV: FC 03.06.19.
Cikkszám: 73522